Activitati


ACTIVITATEA 1 MANAGEMENTUL PROIECTULUI

1. Organizarea echipei de proiect
2.planificarea periodica a activitatilor proiectului
3.coordonarea activitatilor de implementare a proiectului
4.monitorizarea si evaluarea interna a proiectului
5.monitorizarea si controlul rapoartelor
6.inaintarea cererilor de rambursare

Această activitate este permanenta si include întâlniri şi focus grupuri cu participarea echipei de proiect. Tematica abordată în cadrul acestor şedinţe constă în prezentarea proiectului: scop, obiective, rezultate, activităţi, detalierea şi explicarea sarcinilor fiecărui membru al echipei, explicarea metodologică a modului în care trebuie să fie redactate rapoartele de activitate, etc.    

Planificarea responsabilităţilor şi atribuţiilor este realizată de către managerul de proiect, în funcţie de discuţiile avute în cadrul evaluărilor anterioare şi a evoluţiei implementării proiectului conform graficului planificat la începerea acestuia. Ea demareaza odata cu elaborarea proiectului prin stabilirea resurselor necesare, a activitatilor specifice si a modului de derulare, si devine permanenta pe tot parcursul implementarii. Esenţa acestei activităţi rezidă în faptul că se va pune un mare accent atât pe planificarea atentă cât şi pe monitorizarea şi evaluarea fiecărei faze de implementare a proiectului, fiind programata din faza de propunere a proiectului prin elaborarea unor documente suplimentare. Este o activitate in care sunt angrenati toti membrii echipei de proiect, inclusiv partenerii de proiect, managerul fiind persoana care supervizeaza intreaga activitate si documentatie aferenta.

ACTIVITATEA 2 DERULAREA PROCEDURILOR DE ACHIZIŢII PUBLICE demareaza  din luna 1 si potrivit graficului activitatilor din cadrul proiectului dureaza pana in luna 18 

1.planificarea achiziţiilor si a tipului de procedura aplicat
2.elaborarea documentatiei specific, in raport de cerinte
3.aplicarea procedurilor de achizitie
4.finalizarea achizitiilor si incheierea contractelor

Achiziţionarea serviciilor şi produselor necesare implementării proiectului se va desfăşura în conformitate cu prevederile din Ghidul Solicitantului POS DRU şi a OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare.

ACTIVITATEA 3 ASIGURAREA MĂSURILOR DE PROMOVARE ŞI INFORMARE PROIECT incepe in luna 1 de proiect si se finalizeaza in luna 18 proiect

1.organizare conferinta de presa privind inceperea
2.organizarea conferinta de presa privind  finalizarea proiectului
3.elaborarea identitatii vizuale a proiectului: logo si slogan
4.realizarea unei pagini web a proiectului ca suport permanent de informare si promovare cu privire la actiunile proiectului
5.intretinere si actualizare platforma web
6.elaborare machete grafice: banner, pliant, afise
7.diseminarea informatiilor din cadrul  proiectului prin banner, pliante si afise

În alegerea categoriilor de instrumente pentru publicitatea proiectului s-a luat în considerare necesitatea respectării vizibilităţii pe tot parcursul perioadei de implementare, cu punctarea suplimentară a celor două extreme ce marchează începutul şi sfârşitul proiectului şi a evenimentelor publice derulate. Elaborarea conţinutului pentru materialele publicitare se va realiza de echipa de proiect, machetarea grafică (design, implementare text în imagini, etc) a materialelor publicitare şi a site-ului va fi realizată de membrii echipei din proiect, doar serviciile de print şi de publicare media fiind externalizate. Atât activităţile organizate în colaborare cu mass-media locală şi regională, cât şi materialele promoţionale întocmite în cadrul proiectului vor respecta standardele de calitate şi exigenţele impuse de către finanţator, prin Manualul de identitate vizuală pentru instrumentele structurale 2007-2013 în România, fiind supuse spre avizare autorităţii competente. 

ACTIVITATEA 4 SELECTIA GRUP TINTA  personalul din echipa de implementare  va selecta 480 de persoane cu domiciliul sau resedinta in Regiunea S-E care sa se integreze urmatoarelor categorii: someri, someri de lunga durata, someri peste 45 ani, someri tineri, someri de lunga durata tineri, in conformitate cu prevederile legale nationale in domeniul ocuparii fortei de munca. In vederea selectarii, partenerii vor colabora cu solicitantul, oferind expertiza necesara in vederea recrutarii persoanelor care intrunesc conditiile de participare la acest program de ocupare. Se vor completa formulare de inregistrare a grupului tinta, se vor solicita documente justificative si se vor intocmi dosarele individuale care sa contina: contracte de formare profesionala, declaratii, documente care atesta statutul de someri, persoane inactive, adeverinte medicale, adeverinte de venit etc. Se mentioneaza ca procesul de selectare va avea loc pe parcursul intregului proiect , fiind recrutate grupe de cate 24 persoane.

ACTIVITATEA 5 ASIGURAREA SERVICIILOR INDIVIDUALE DE INFORMARE SI CONSILIERE SI  FORMARE PROFESIONALA

1.stabilirea echipei de consiliere
2.stabilirea procedurilor de lucru standardizate
3.asigurarea vizibilitatii privind oferta de servicii
4.inscrierea si planificarea candidatilor
5.derulare manunchi integrat de servicii individuale privind:
5.1.elaborare dosar personal competente
5.2.realizarea profilului psihologic prin evaluarea personalitatii, in vederea orientarii si reorientarii profesionale
 5.3.evaluarea factorilor motivationali fata de munca
5.4.evaluarea stimei de sine
5.5.instruire in metode si tehnici de cautare a unui loc de munca: completare CV si sustinerea interviului
5.6. identificarea nevoilor de pregatire profesionala
Aceasta activitate urmareste in primul rand recrutarea unor persoane din grupul tinta de la nivel local si derularea in mod individualizat pentru fiecare in parte a unui proces de diagnoza a personalitatii, pentru identificarea trasaturilor de personalitate relevante, a atitudinilor si aptitudinilor personale ce pot avea un impact semnificativ in modul de derulare al muncii si pe de alta parte culegerea de date si informatii pe baza analizei documentelor de pregatire profesionala individuala, pentru a avea o imagine a nivelului de competente detinut si a oportunitatilor de dezvoltare viitoare.
5.7 elaborarea modulelor didactice pentru curs initiere operator introducere si validare date ,curs initiere contabilitate,curs initiere vanzator,curs de calificare nivel 1 patiser,curs de calif nivel 1 cofetar,curs de calificare nivel 2 cofetar-patiser
5.8.organizarea şi derularea programelor de formare profesională curs initiere operator introducere si validare date pt 6 grupe ,curs initiere contabilitate 3 grupe,curs initiere vanzator 3 grupe,curs de calificare nivel 1 patiser 3 grupe,curs de calif nivel 1 cofetar 3 grupe,curs de calificare nivel 2 cofetar-patiser 2 grupe.
5.9.furnizarea de certificate de absolvire a cursurilor de formare profesionala curs initiere operator introducere si validare date ,curs initiere contabilitate,curs initiere vanzator,curs de calificare nivel 1 patiser,curs de calif nivel 1 cofetar,curs de calificare nivel 2 cofetar-patiser  Cursurile se vor derula pe baza unor metode de predare formale si informale, adica metode bazate pe multa interactiune si practica sustinuta pe echipamente performante, astfel incat cursantii sa fie plasati in situatii similare realitatii. Se considera ca adaptarea ulterioara la un loc de munca se va realiza cu mult mai mult succes, scurtand in mod semnificativ perioada initiala de integrare. 

ACTIVITATEA 6 MEDIERE SI OCUPARE furnizarea de informatii privind locurile de munca vacante la nivelul judetului informatii comunicate de catre AJOFM precum si adunate din rubricele de angajari ale ziarelor locale si nationale precum  si conditiile de ocupare ale acestora; - selectia candidatilor conform ofertelor locurilor de munca;