ACTIVITATEA 1 MANAGEMENTUL PROIECTULUI
1. Organizarea echipei de proiect
2.planificarea
periodica a activitatilor proiectului
3.coordonarea
activitatilor de implementare a proiectului
4.monitorizarea
si evaluarea interna a proiectului
5.monitorizarea
si controlul rapoartelor
6.inaintarea
cererilor de rambursare
Această activitate este permanenta si include întâlniri şi focus grupuri cu participarea echipei de proiect. Tematica abordată în cadrul acestor şedinţe constă în prezentarea proiectului: scop, obiective, rezultate, activităţi, detalierea şi explicarea sarcinilor fiecărui membru al echipei, explicarea metodologică a modului în care trebuie să fie redactate rapoartele de activitate, etc.
Planificarea responsabilităţilor şi atribuţiilor este realizată de către managerul de proiect, în funcţie de discuţiile avute în cadrul evaluărilor anterioare şi a evoluţiei implementării proiectului conform graficului planificat la începerea acestuia. Ea demareaza odata cu elaborarea proiectului prin stabilirea resurselor necesare, a activitatilor specifice si a modului de derulare, si devine permanenta pe tot parcursul implementarii. Esenţa acestei activităţi rezidă în faptul că se va pune un mare accent atât pe planificarea atentă cât şi pe monitorizarea şi evaluarea fiecărei faze de implementare a proiectului, fiind programata din faza de propunere a proiectului prin elaborarea unor documente suplimentare. Este o activitate in care sunt angrenati toti membrii echipei de proiect, inclusiv partenerii de proiect, managerul fiind persoana care supervizeaza intreaga activitate si documentatie aferenta.
ACTIVITATEA 2 DERULAREA PROCEDURILOR DE ACHIZIŢII PUBLICE demareaza din luna 1 si potrivit graficului activitatilor din cadrul proiectului dureaza pana in luna 18
1.planificarea achiziţiilor si a tipului de procedura aplicat
2.elaborarea
documentatiei specific, in raport de cerinte
3.aplicarea
procedurilor de achizitie
4.finalizarea
achizitiilor si incheierea contractelor
Achiziţionarea serviciilor şi produselor necesare implementării proiectului se va desfăşura în conformitate cu prevederile din Ghidul Solicitantului POS DRU şi a OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare.
ACTIVITATEA
3 ASIGURAREA MĂSURILOR DE PROMOVARE ŞI INFORMARE PROIECT incepe in luna 1 de proiect si se
finalizeaza in luna 18 proiect
1.organizare conferinta de presa privind inceperea
2.organizarea
conferinta de presa privind finalizarea
proiectului
3.elaborarea
identitatii vizuale a proiectului: logo si slogan
4.realizarea
unei pagini web a proiectului ca suport permanent de informare si promovare cu
privire la actiunile proiectului
5.intretinere
si actualizare platforma web
6.elaborare
machete grafice: banner, pliant, afise
7.diseminarea
informatiilor din cadrul proiectului
prin banner, pliante si afise
În alegerea categoriilor de instrumente pentru publicitatea proiectului s-a luat în considerare necesitatea respectării vizibilităţii pe tot parcursul perioadei de implementare, cu punctarea suplimentară a celor două extreme ce marchează începutul şi sfârşitul proiectului şi a evenimentelor publice derulate. Elaborarea conţinutului pentru materialele publicitare se va realiza de echipa de proiect, machetarea grafică (design, implementare text în imagini, etc) a materialelor publicitare şi a site-ului va fi realizată de membrii echipei din proiect, doar serviciile de print şi de publicare media fiind externalizate. Atât activităţile organizate în colaborare cu mass-media locală şi regională, cât şi materialele promoţionale întocmite în cadrul proiectului vor respecta standardele de calitate şi exigenţele impuse de către finanţator, prin Manualul de identitate vizuală pentru instrumentele structurale 2007-2013 în România, fiind supuse spre avizare autorităţii competente.
ACTIVITATEA 4 SELECTIA GRUP TINTA personalul din echipa de implementare va selecta 480 de persoane cu domiciliul sau resedinta in Regiunea S-E care sa se integreze urmatoarelor categorii: someri, someri de lunga durata, someri peste 45 ani, someri tineri, someri de lunga durata tineri, in conformitate cu prevederile legale nationale in domeniul ocuparii fortei de munca. In vederea selectarii, partenerii vor colabora cu solicitantul, oferind expertiza necesara in vederea recrutarii persoanelor care intrunesc conditiile de participare la acest program de ocupare. Se vor completa formulare de inregistrare a grupului tinta, se vor solicita documente justificative si se vor intocmi dosarele individuale care sa contina: contracte de formare profesionala, declaratii, documente care atesta statutul de someri, persoane inactive, adeverinte medicale, adeverinte de venit etc. Se mentioneaza ca procesul de selectare va avea loc pe parcursul intregului proiect , fiind recrutate grupe de cate 24 persoane.
ACTIVITATEA 5 ASIGURAREA SERVICIILOR INDIVIDUALE DE INFORMARE SI CONSILIERE SI FORMARE PROFESIONALA
1.stabilirea echipei de consiliere
2.stabilirea
procedurilor de lucru standardizate
3.asigurarea
vizibilitatii privind oferta de servicii
4.inscrierea
si planificarea candidatilor
5.derulare
manunchi integrat de servicii individuale privind:
5.1.elaborare
dosar personal competente
5.2.realizarea
profilului psihologic prin evaluarea personalitatii, in vederea orientarii si
reorientarii profesionale
5.3.evaluarea factorilor motivationali fata de
munca
5.4.evaluarea
stimei de sine
5.5.instruire
in metode si tehnici de cautare a unui loc de munca: completare CV si
sustinerea interviului
5.6.
identificarea nevoilor de pregatire profesionala
Aceasta
activitate urmareste in primul rand recrutarea unor persoane din grupul tinta
de la nivel local si derularea in mod individualizat pentru fiecare in parte a
unui proces de diagnoza a personalitatii, pentru identificarea trasaturilor de
personalitate relevante, a atitudinilor si aptitudinilor personale ce pot avea
un impact semnificativ in modul de derulare al muncii si pe de alta parte culegerea
de date si informatii pe baza analizei documentelor de pregatire profesionala
individuala, pentru a avea o imagine a nivelului de competente detinut si a
oportunitatilor de dezvoltare viitoare.
5.7
elaborarea modulelor didactice pentru curs initiere operator introducere si validare date ,curs initiere
contabilitate,curs initiere vanzator,curs de calificare nivel 1 patiser,curs de
calif nivel 1 cofetar,curs de calificare nivel 2 cofetar-patiser
5.8.organizarea
şi derularea programelor de formare profesională curs initiere operator introducere si validare
date pt 6 grupe ,curs initiere contabilitate 3 grupe,curs initiere vanzator 3
grupe,curs de calificare nivel 1 patiser 3 grupe,curs de calif nivel 1 cofetar
3 grupe,curs de calificare nivel 2 cofetar-patiser 2 grupe.
5.9.furnizarea
de certificate de absolvire a cursurilor de formare profesionala curs initiere operator introducere si
validare date ,curs initiere contabilitate,curs initiere vanzator,curs de
calificare nivel 1 patiser,curs de calif nivel 1 cofetar,curs de calificare
nivel 2 cofetar-patiser Cursurile se vor
derula pe baza unor metode de predare formale si informale, adica metode bazate
pe multa interactiune si practica sustinuta pe echipamente performante, astfel
incat cursantii sa fie plasati in situatii similare realitatii. Se considera ca
adaptarea ulterioara la un loc de munca se va realiza cu mult mai mult succes,
scurtand in mod semnificativ perioada initiala de integrare.
ACTIVITATEA 6 MEDIERE SI OCUPARE furnizarea de informatii privind locurile de munca vacante la nivelul judetului informatii comunicate de catre AJOFM precum si adunate din rubricele de angajari ale ziarelor locale si nationale precum si conditiile de ocupare ale acestora; - selectia candidatilor conform ofertelor locurilor de munca;
ACTIVITATEA 6 MEDIERE SI OCUPARE furnizarea de informatii privind locurile de munca vacante la nivelul judetului informatii comunicate de catre AJOFM precum si adunate din rubricele de angajari ale ziarelor locale si nationale precum si conditiile de ocupare ale acestora; - selectia candidatilor conform ofertelor locurilor de munca;